#Litterati, bewustzijn rond afval via instagram
De Amerikaan Jeff Kirschner heeft een campagne tegen afval opgezet op Instagram genaamd Litterati. Het opzet is mensen aan te zetten afval op straat te fotograferen en te delen via Instagram met de tag #litterati… en op te ruimen. Door de geodata van de instagram-foto’s te gebruiken, wordt het mogelijk die buurten te identificeren die relatief meer last hebben van vuilnis op straat waardoor een dialoog met de lokale overheid kan ontstaan om het probleem aan te pakken. De #Litterati-beelden worden vaak getagd met het soort afval of het merk. Dat geeft aanleiding tot een dialoog met die producenten en merken. Sigarettenpeuken spannen de kroon, Starbucks is eerste onder de merken. De beelden en statistieken kunnen worden geconsulteerd op de website van Litterati. Intussen werden al ruim 10.000 instagram-beelden verzameld in deze digitale afvalberg.
Maak MO* mee mogelijk.
Word proMO* net als 2790 andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.
Meer verhalen
-
Nieuws
-
Nieuws
-
Nieuws
-
Extra
-
Reportage
-
Nieuws